Kuntoutusmenetelmät

Omaohjaajuus, vertaistuki, erilaiset psykoedukatiiviset ja projektiiviset ryhmät ja tarvittaessa lääkehoito muodostavat yhdessä monipuolisten koulu- ja opiskeluvalmiuksien tukemiseen tähtäävien ja vapaa-ajantoimintojen kanssa laaja-alaisen kuntoutuskokonaisuuden, jota hyödynnetään kuntoutuksen toteutuksessa nuoren yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Arjentaitojen ja itsestähuolehtimisen harjoittelu on myös merkittävä osa kuntoutusta.

 

RAI-ARVIOINTI

Yksikössä nuoren toimintakykyn arvioinnin tukena hyödynnetään RAI ChYMH-DD (=Symppis) -arviointimenetelmää. (Child and Youth Mental Health and Developmental Disability.)

  • laaja-alainen ja vakioitu työväline ammattihenkilöstön käyttöön
  • arvioidaan 4–18-vuotiaiden mielenterveyspalveluasiakkaiden vahvuuksia, toiveita, mieltymyksiä ja tarpeita
  • sisältää pääarvioinnin sekä täydennysosan
  • vakioitu tietojenkeräyslomake mahdollistaa elämän keskeisten osa-alueiden arvioinnin, mm.✓ toimintakyky
    ✓ fyysinen terveys
    ✓ psyykkinen terveys
    ✓ sosiaalinen tuki
    ✓ palveluiden käyttö

Tutustu RAI-arviointiin tarkemmin tästä

Pin It on Pinterest

Share This